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RETURNS AND REFUND

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To make a return or a product change a €10 shipping fee is required on client expense. Payment must be made by PayPal payment to the e-mail address account@option.it.

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The return can be requested no later than 15 days from the arrival of the package.


Returns Option Distribution

1) Create a "return label"

Once you are sure of returning the product, contact us at +39 320 253 23 94 or via e-mail at info@option.it. One of our operators will organize the return procedure.

2) Make payment for the €10 shipping fee to the address account@option.it.

3) As soon as we have received the payment, wait for our e-mail with the reservation of the collection by express courier and the return label to be affixed to the product to be returned.


4) Pack the products with the printed return label

If possible, re-use the original box to pack the product and insert the return label.


5) Leave the products at the collection point or deliver them to the courier.


6) Wait for the return confirmation and the refund

You will receive the confirmation via e-mail or via WhatsApp/Telegram message when your order returns to our warehouse (1-2 working days) and the refund will have been completed. If you have any questions, please see our FAQ section. Refund policy. Do not hesitate to contact us via our Contact page.


Note: if you do not wish to follow the procedure described above, you are free to choose the preferred return method. Remember that the costs you pay to return the goods will be your responsibility, as well as the risk related to any damage or loss of the same during transport until we have received the goods.

Right of withdrawal

We remind you that in the period in which the products will remain in your possession, you have the responsibility to keep them safe and in good condition.
In case of return for personal reasons, you will receive a full refund from which the costs related to the return shipping contribution will be deducted.

The right of withdrawal can be exercised without penalties and reasons. Obviously the products can be returned if defective. Only in this case the shipping fee will not be requested; however, photographs will be required attesting to the foul on the purchased product. The images will be sent to the number +39 320 253 23 94 via WhatsApp or Telegram, or by e-mail to the address info@option.it

Legal guarantee on defective goods

In addition to the above, we recognize a 2-year legal guarantee (or a longer period that can be covered by local legislation) for defects in the products. A product is "defective" if the time of receipt is damaged or within 2 years (or a longer period if required by local legislation) from the purchase, it shows a fabric or material defect. Please note that products damaged due to normal wear and tear require use are not considered defective.

You can return the defective products within 2 years of receipt and get a full refund, including shipping costs, where applicable.

 

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Per effettuare un reso o una sostituzione, il costo di spedizione di 10€ è a carico del cliente. Il pagamento deve essere effettuato tramite pagamento PayPal all'indirizzo e-mail account@option.it.

Se non possiedi un account PayPal, clicca qui per registrarti e collegarlo alla tua carta.

Il reso può essere richiesto entro e non oltre 15 giorni dall'arrivo del pacco.

 

C1RCA Returns 

1) Crea una "etichetta di reso"

Una volta sicuro di restituire il prodotto, contattaci al numero +39 320 253 23 94 o via e-mail all'indirizzo info@option.it. Uno dei nostri operatori organizzerà la procedura di reso.

2) Effettua il pagamento per il contributo spedizione di 10€ all'indirizzo e-mail account@option.it.

3) Non appena avremo ricevuto il pagamento, attendi la nostra e-mail con l'avvenuta prenotazione del ritiro tramite corriere espresso e l'etichetta di reso da apporre sul prodotto da restituire.

 
4) Imballare i prodotti con l'etichetta di reso stampata

Se possibile, riutilizza la scatola originale per imballare il prodotto e inserirvi l'etichetta di reso.

 
5) Lasciare i prodotti nel punto di raccolta o consegnarli al corriere.

 
6) Attendere la conferma di reso e il rimborso

Riceverai la conferma via e-mail o tramite messaggio WhatsApp/Telegram quando il tuo ordine ritornerà presso il nostro magazzino (1-2 giorni lavorativi) e il rimborso sarà stato completato. Per qualsiasi domanda ti invitiamo a consultare la nostra sezione FAQ Refund Policy. Non esitare a contattarci tramite la nostra pagina Contacts.


Nota: se non si desidera seguire la procedura sopra descritta, si è liberi di scegliere il metodo di restituzione preferito. Ricorda che i costi che dovrai pagare per restituire la merce saranno a tuo carico, così come il rischio relativo a qualsiasi danno o perdita della stessa durante il trasporto fino a quando non avremo ricevuto la merce.

Diritto di recesso

Ti ricordiamo che nel periodo in cui i prodotti rimarranno in tuo possesso, hai la responsabilità di mantenerli sicuri e in buone condizioni.
In caso di reso per motivi personali (diritto di recesso), riceverai un rimborso completo dal quale verranno detratti i costi relativi al contributo spedizione di reso.

Il diritto di recesso può essere esercitato senza sanzioni e motivazioni. Ovviamente i prodotti possono essere restituiti se difettosi. Solo in questo caso il contributo di spedizione non verrà richiesto; saranno però necessarie delle fotografie che attestino il fallo presente sul prodotto acquistato. Le immagini andranno inviateal numero +39 320 253 23 94 via WhatsApp o Telegram, o via e-mail all'indirizzo info@option.it

Garanzia legale su merce difettosa

Oltre a quanto descritto sopra, riconosciamo una garanzia legale di 2 anni (o un periodo più lungo che può essere coperto dalla legislazione locale) per eventuali difetti nei prodotti. Un prodotto è "difettoso" se al momento della ricezione è danneggiato o se, entro 2 anni (o un periodo più lungo se previsto dalla legislazione locale) dall'acquisto, manifesta un difetto di fabbricazione o materiale. Ricordiamo che i prodotti danneggiati a causa della normale usura dovuta all'uso non sono considerati difettosi.

Puoi restituire i prodotti difettosi entro 2 anni dalla loro ricezione e ottenere un rimborso completo, inclusi i costi di spedizione, ove applicabile.